miercuri, 11 martie 2015

O vizita la neurolog

    'Tinci are obiceiul de a isi roti capul inainte de somn. Si face asta timp de o jumatate de ora, o ora sau chiar doua. Asadar, am anuntat pediatra si ea ne-a trimis la neurolog.
    Am fost azi la neurolog, care s-a speriat mai mult de programul de somn decat de datul din cap. Ca ne culcam pe la 3 dimineata si ne trezim la 12-13-14. I-am zis si de cele cateva treziri pe noapte pentru a cere san. Ne-a zis ca trebuie schimbat neaparat, dar nu cum faceam noi...ci fix invers. Noi stingeam lumina si asteptam sa adoarma iar el... dadea din cap, ca nu era pregatit sa adoarma. Stingeam lumina ca s-ar secreta melatonina la intuneric, lucru pe care neurologul ni l-a infirmat, a zis ca e exact pe dos, melatonina se secreta la soare si ar ajuta somnul ce urmeaza noaptea. Ne-a recomandat sa il trezim in fiecare zi tot mai devreme si seara sa il lasam sa adoarma in ritmul lui dar cu o anumita rutina ( ne-a recomandat o jucarie ce proiecteaza stelute misctoare pe tavan si canta incet). Treaba cu trezitul tot mai devreme dimineata am incercat-o , si nu odata si mereu Tinci s-a imbolnavit, ba o viroza, ba o infectie intestinala si nu a dormit toata noaptea, deci nu m-am mai indurat sa ma trezesc dimineata si nici sa-l trezesc pe el si asa am stricat de fiecare data ceea ce incercam sa fac. Dar trebuie sa ma tin musai de treziri, neurologul ne-a recomandat sa scoatem jumatate de ora in fiecare zi, cred ca totusi voi merge pe varianta de 15 minute ca sunt si eu in ecuatie, daca in 4 zile trebuie sa ma trezesc cu 2 ore mai devreme as fi obosita... important e sa ajungem "la destinatie", fie si cu pasi mici. Ne-a zis daca nu si nu, sa incercam pastile cu melatonina de la plafar, asta daca situatia devine intr-adevar necontrolabila, dar nu cred ca el are probleme de somn, ci noi avem probleme cu programul lui, ca de dormit doarme 10 ore.
     Si concluzia e ca noua ca familie ne-a convenit cumva programul asta inversat, si eu si sotul suntem "pasari de noapte". Copilul nu are nici o problema, doctorul l-a consultat, a zis ca are un tonus bun si un caracter foarte frumos, adica e si energic , curios si calm in acelas timp.
     Mi-a mai recomandat sa il intarc, dandu-i noaptea apa in loc de san sau lasandu-l o saptamana cu bunicii (nici gand). Treaba cu intarcatul mi-a venit in cap acum cateva zile, pentru ca noaptea simt un disconfort ciudat la alaptat, asemanator cu sindromul picioarelor nelinistite, numai ca e in maini ?!? si sanul oricum mai are foarte putin lapte si suptul se petrece numai cand ii e somn, asta e rutina lui de adormit. Dar nu ma lasa inca sufletul sa il intarc, e asa mic si dulce cand suge, mai astept o perioada, nu stiu cat de lunga, acolo se linisteste el. Nu cred ca datul din cap sau somnul inversat are legatura cu alaptatul.
     Cat despre datul din cap, intradevar nu se oxigeneaza cum trebuie creierul, dar daca il las sa doarma in ritmul lui se va reduce cu siguranta durata "invartelilor".  Si e doar un tic, o obisnuinta care il ajuta sa adoarma....si se poate scapa de ea doar treptat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu