miercuri, 20 august 2014

Displazia de sold


    Nimeni nu ne-a recomandat sa facem aceasta investigatie, ecografia de sold. Insa am vazut in jur parinti care isi duceau copiii la aceasta ecografie, in special erau vizate fetitele. Un coleg de la serviciul sotului i-a povestit cum si-a dus baiatul la eco si sotul a veni si mi-a povestit, asa ca am hotarat sa il ducem si noi. La urmatoarea vizita la pediatru am cerut numele unui doctor care face astfel de ecografii si am fost trimisi la dr. Botez.
    Am ajuns la el cand Iustin avea 2 luni, dureaza foarte mult pana te programeaza si diagnosticul a fost urmatorul : displazie de sold remisa spontan. Adica el s-a nascut cu displazie, aceasta s-a vindecat dar au ramas urme. Doctorul ne-a repetatat cat de nororcos este, ca rar se remite de la sine. Ne-a intrebat daca ne-am infasat copilul si ne-a spus cat de periculos e infasatul strans , nu s-ar fi vindecat daca il strangeam in fasa cu picioarele intinse ( l-am infasat doar in prima luna, foarte lejer in zona picioruselor si el statea cu piciorusele in M). Si l-am purtat in wrap, conteaza mult si asta, caci picoarele au din nou, o pozitie corecta , in M, sau " broscuta". Ne-a mai spus ca intr-o tara normala aceasta ecografie trebuia facuta inca din maternitate, pentru ca Iustin s-a nascut macrofag, adica peste 4000 g.  Ne-a reprogramat la 4 luni si jumatate, sa vada evolutia.
     Am fost ieri la cea de-a doua vizita, incheieturile arata bine. De data asta am observat pe perete o imagine cu un copil purtat intr-un SSC ( semana cu un Bumbo), lucru care m-a bucurat, intr-adevar un ortoped  profesionist recomanda purtarea bebelusului intr-un sistem de purtare ergonomic.
     Noi am avut un wrap elastic pana la 3 luni. De la 3 luni avem Marsupi Plus care ne ramane mic si urmeaza sa achizitionez un SSC, inca nu m-am hotarat de care.

   Aici sunt informatii despre displazia de sold:    http://maternitate.ro/enciclopedie/displazie-de-sold/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu