miercuri, 27 august 2014

Planuri pentru diversificare

 
 Ne pregatim intens pentru diversificare, atat prin achizitii cat si prin informare.
    Asadar, avem pregatit scaunul bebelusul pentru mancat, lingurita adanca, lingurita plata, furculita, farfurie cu ventuza si 2 farfurii care pot fi umplute in interior cu apa calda ca sa pastreze temperatura mancarii. Totul e primit cadou, in afara de farfuria cu ventuza si lingurita plata+furculita. In plus, bunica mi-a pregatit fructe si legume de sezon si le-a bagat la congelator.
     In fiecare zi citesc cate ceva despre diversificare dar nu stiu cum sa procedez mai bine, sa merg pe schema clasica (piureuri) sau pe autodiversificare. Chiar si daca as merge pe autodiversificare, as gati din din alimentele care sunt considerate potrivite varstei in schema clasica. Nu cred ca sunt puse acolo la nimereala .
      Tabelul diversificarii dupa care ma orientez :     http://diversificare.ro/slider/2011/06/tabelul-diversificarii-alimentatiei-pentru-bebelusi-si-copii/
     Am citit o carte despre autodiversificare, voi scrie pe scurt ce am inteles eu din ea:

     Diversificarea trebuie inceputa la 6 luni, minim. De acord. Insa, depinde de fluctuatiile hormonale care imi scad mie drastic cantitatea de lapte in fiecare luna! Ultima data ne-am chinuit rau, se producea o cantitate infima de lapte, bebe cerea la san incontinuu si dupa un val de lapte insuficient sugea in gol, pana la urmatorul val, si el consumat dupa cateva gurite. Scutecele le uda aproape ca in cazul lactatiei normale, numai ca il hraneam cam de 4 ori mai des. Am incercat sa-i dau si un biberon cu lapte de-al meu congelat si l-a refuzat. A nu se confunda cu un puseu. O saptamana a fost asa si apoi totul a revenit la normal. Sper sa intarzie cat mai mult aceasta perioada ca sa aman diversificarea. Daca scaderea de lapte va avea loc din nou la mijlocul lunii, cred ca vom incepe totusi diversificarea cu o saptamana sau chiar cu doua mai devreme. Nu mai rezist sa trec printr-o criza de lactatie fara sa-i pot oferi altceva.
    Copilul va participa la mese cu parintii sai, oferindui-se mancarea parintilor, indiferent de varsta copilului si in special sa fie sub forma de  finger food ( ca sa poata fi apucata cu usurinta). Aici sunt oarecum sceptica, nu i-as da la inceput acele alimente care au risc de alergii ci as incepe cu alimentele cele mai safe.
    Bebelusul are nevoie sa cunoasca diverse texturi, altfel mancarea i se va parea monotona( cum ar fi noi sa mancam toata mancarea pasata, fara texturi diferite, doar cu gust diferit? ). De acord! Cred ca textura are o mare importanta. Mancarea ba e crocanta, ba e pufoasa, ba lipicioasa, ba fibroasa. ba cu seminte mici si as putea continua mult si bine, cert e ca texturile conteaza.
    Sansa sa se inece prin autodiversificare nu e mai mare decat prin hranirea cu lingurita, copilul avand acel gag reflex (reflex in centrul care provoaca voma la atingere) mult mai in fata decat la un adult, deci bucata care e prea mare va fi scoasa afara. Aici nu stiu ce sa zic, cam asta e cea mai mare teama a mea legata de diversificare.
    Un copil hranit cu lingurita poate fi hranit prea repede sau prea mult /prea putin fata de cerintele lui reale. Cred ca ar putea avea dreptate si aici..si totusi ma gandesc ca bebe ar refuza lingurita cu mancare cand e satul, doar daca nu e pacalit "uite vine avionul" sau sa fie hipnotizat la desene animate etc.
    Un copil trebuie sa aleaga singur mancarea. Sunt de acord sa aleaga din optiunile pe care i le dau eu. Ca altfel ar alege ciocolata si chipsuri.
    Nu obligam copilul la mananca ca pot aparea probleme digestive si chiar obezitate.

     Eu am fost un copil problematic cand venea vorba de mancare, pana la o varsta inaintata(8-9 ani), eram obligata sa mananc. Eu insa imi amintesc ca erau anumite elemente din mancare ce imi faceau scarba: de exemplu in supa inota ceapa si marar, oul avea un pic de albus crud si in general bucatile de ceapa gatita din aproape orice mancare, grisul cu lapte avea cocoloase, in lapte inotau firicele de caimac, etc. Observam aceste chestii marunte si efectiv vomitam. Acum nu ma pot pronunta daca a fost vorba de o diversificare deficitara de la inceput sau eu nu vroiam sa mananc efectiv dar voi incerca sa fiu atenta la aceste elemente pentru Iustin si da, daca nu ii va placea ceapa din mancare ii voi gat fara ceapa, etc.
   

2 comentarii:

  1. Bafta multa cu diversificarea! Eu am fost tare stresata cu diversificarea inainte sa incep, dar de indata ce m-am relaxat totul a mers bine si acum am un mancacios. :)
    Noi am ales diversificarea clasica, dar am multe prietene care au ales autodiversificarea, iar bebelusii lor sunt adorabili cand mananca singuri. Prin autodiversificarea il poti lasa pe el sa aleaga gusturile care ii plac si asta este super. Cu inecatul cu mancare si eu sunt tematoare (noi suntem acum la etapa de finger food si tot sunt putin sceptica), dar toate prietenele care au ales autodiversificarea mi-au spus ca nu au avut probleme de acest fel. Asa ca.. spor la degustat noi arome! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mami si succes si voua in continuare cu diversificarea!

    RăspundețiȘtergere