marți, 12 august 2014

Hainutele de bebelusi sau nu tot ce zboara se mananca

   Eu m-am temut sa cumpar hainute de bebelusi pana prin trimestrul III. Si cand am cumparat totusi hainute, am luat putine si mici. Din acea serie un singur body am reusit sa il intind pe al meu copil in maternitate si era mulat rau de tot, nici prin gand nu mi-a trecut ca voi naste un copil de aproape 4 kg si jumatate. Deci daca ar fi sa repet experienta cu siguranta as fi luat cu o marime mai mare, chiar doua. Si daca bebe e mai mic, mai bine sa-i fie un pic mai larguta hainuta decat sa-l stranga.
   Apoi, la o luna dupa nastere a urmat si botezul si am primit multe hainute, unele dintre care imposibil de imbracat. Voi detalia pe rand, mi-ar fi fost foarte util sa stiu aceste lucruri inainte de a naste, economiseam multi bani.

Bodyurile sunt o piesa vestimentara bebeluseasca de top :) . Sunt foarte utile, se impart in bodyuri cu maneca lunga si cu maneca scurta si ar fi necesare minimum 10 bucati. Se intampla sa trebuiasca sa schimbi 3-4 bucati pe zi : pe unul bebe a regurgitat, pe altul a facut pipi in timp ce il schimbai, pe un al treilea iar a regurgitat si al patrulea a fost decorat cu un caca exploziv ce a curs dintr-un scutec pus mai cu neatentie.
Pentru a fi mai usoara imbracarea, bodyurile se pot de regula largi in zona umerilor, prin capse sau umeri suprapusi. Personal prefer capsele, mi s-a intamplat ca umerii suprapusi sa se largeasca la spalat/purtat si sa-i cada bodyul de pe umar, dar asta mi se intampla doar la unele haine, deci cred ca totusi calitatea materialului e de vina. Mai sunt foarte comode si bodyurile ce se deschid din fata, au capse pe piept, burtica si la pubis. Le recomand mai ales pentru nou nascuti, ei se pot speria cand ii imbraci cu o haina peste cap. Acum puiul meu ade cand il imbrac peste cap si tine de haina si o baga in gura.

Salopetele ( cu talpita inclusa) le-am purtat putin, in prima luna de viata. Majoritatea mi se par cusute fara nici o logica. Unele au deschidere in spate, pe orizontala, deasupra scutecului. Pe acolo ar trebui sa ii scot piciosusele atunci cand schimb scutecul dar nu am reusit sa fac asta niciodata. Altele au capse in spate, sus, pe verticala si nu cred ca bebe se simte bine culcat pe capse de-a lungul coloanei. Marea noastra problema legata de salopete e fost insa ca bebe dadea din picioruse si ii ajungeau talpitele acolo unde ar trebui sa fie genunchii si ii bloca piciorusul asa. Mult mai comoda mi s-a parut combinatia body+pantalonas+ sosetute, chiar daca sunt mai multe piese.

Pantalonasii sunt si ei dintre piesele noastre vestimentare de baza. Ne plac cei fara talpita, ca patim la fel ca si cu salopetele, ajungem cu talpita la locul pentru genunchi. Insa, tin sa mentionez ca am primit/cumparat multi pantalonasi (15-20 de perechi am care i-ar veni in momentul asta, la lungime) si putem folosi doar 4! Toate au elasticul extrem de strans si incomod, sa zicem ca am pantalonasi pentru varsta de 2 ani si au elasticul ala cu diametru de 10 cm, total negandit. In general ii preferam pe cei din bunbacel, si in general hainele din bumbacel, cusute astfel incat sa fie usor elastice. Avem si blugi, i-am purtat de vreo 3 ori afara, ca nu sunt foarte comozi pentru un bebelus purtat.

Sosetele trebuie alese si ele cu atentie, 90% dintre cele primite/ cumparate il strang pe micut, lasa urme, e taios elasticul. Cele care stau bine pe picior lasa urme si strang iar cele mai largute ii aluneca. Am cumparat acum o tura de sosete mai ok, tot ii aluneca dar nu avem ce face, da din picioruse mai mereu. Numai ca sunt cusute cam gros la nivelul degetelor, si nu ar fi comode cu incaltaminte deasupra, dar deocamdata nu purtam incaltaminte.

Caciulitele  au fost si sunt in mod special marea grija a bunicilor si a strainilor de pe strada. In primele 2-3 saptamani i-am pus caciulita si in casa, eram si mult prea obosita ca sa ma opun sfaturilor din jur. Acum, afara, cand e soare ii pun o sepcuta ( cu capsunele albastre :) ) iar cand e vant si frig ( seara e racoare la munte) ii pun o caciulita subtire. Eu le-as prefera pe cele care se leaga sub barbie ca sunt mai stabile, bebe insa e de alta parere, face scandal cand ii pun caciulita si mai ales cand o leg, asa ca in momentul acesta folosim doar caciulite ce nu se leaga.

Puloverasele - le preferam pe cele cu fermoar sau foarte elastice.

Pelincutele ne sunt foarte utile, avem cam 15 bucati. In prima luna l-am infasat ( fara sa-i strang piciorusele, i le lasam im pozitie de broscuta, doar cand ma mai ajuta mama la infasat ii intindea picioarele). Dupa o luna am renuntat si bine am facut. La 2 luni am facut ecografia de sold si rezultatul a fost : nastere cu displazie de sold, remisa spontan. Doctorul a zis ca a avut noroc bebe, ca daca il infasam cu picioarele intinse nu prea avea sanse sa se vindece de la sine. L-am purtat si in wrap de mic cu picioarele in "M", o fi ajutat si asta.
Acum, ii astern o pelincuta sub el cand doarme langa mine in pat, in caz ca regurgiteaza sa ii pot schimba rapid pelincuta si nu toata lenjeria. Din fericire regurgiteaza tot mai rar. Tot cu o pelincuta de finet in sterg cand il spal la schimbarea de scutec. Si le ma fososesc pe ici pe colo.

Manuselele anti-zgariere  i le-am pus in primele saptamani de viata mai mult sa-i incalzesc manutele ca erau mai mereu reci. Apoi am renuntat la ele, cand a inceput sa isi descopere manutele.

Bavetelele nu ne vin. Nici una nu o pot lega la spate. Recent am primit un pachet de bavetele de unica folosinta de la chicco, poate ne vin acelea.

Gecile - unele sunt prea stramte la maneci, deci imposibil de imbracat, asta as zice ca e marea lor problema.

Altele 
-costumasele pentru botez nu sunt gandite bine in general, camasa era prea stramta la nivelul gatului, papionul ar fi stat atarnat pe-o parte asa ca am renuntat la ea. Sacoul se imbraca foarte greu. Aprimit 3 astfel de costumase, dintre care unul din bumbac amestecat cu ceva, elastic. I-am rupt papionul si pana acum folosesc bluza aia, e foarte utila, daca se face racoare o pun peste body.
-cum mai sa faci hainute de bebe si sa pui cate 3-4 etichete pe dinauntru ce m-ar deranja pe mine, dar pe bebe mic ?
-cum sa cosi hainute de bebe si sa faci imbinarile atat de brute incat sa lase semne pe pielea lui fina?
 Multe hainute sunt facute aratoase, numai bune de vandut, insa nimeni nu se gandeste ca acele haine trebuiesc imbracate cumva si purtate fara sa fie un real disconfort pentru bebe, asa ca poate fi o adevarata provocare sa alegi o hainuta buna.

   Aproape la fiecare spalare se gaseste cate o hainuta care sa ne fie mica si o pun deoparte pentru bebe #2. Iustin a purtat foarte bine hainele pana acum, sunt in stare ideala. Sa vedem dupa diversificare :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu